torsdag 4 juni 2009

Amelia

För ett tag sedan hittade jag Amelia hos någon, minns tyvär inte vem då jag följt länkar från blogg till blogg. Hursomhelst så blev jag tvärförälskad och måste sticka en. MEN vad ska man ha för garn?? Är det någon som stickat den och kan tippsa om ett fint/bra garn? Jag vill ju helst ha ett som är lite glansigt och melerat som originalgarnet som är Lorna lace shepherd worstedt, det verkar svårt att hitta i sverig men går att köpa från royal yarns för det fashionabla priset av 110 dollar (inkl frakt).

Jag blir naturligtvis lycklig om det är någon som om det går att köpa garnet i sverige eller åtminstonde vilken prisklass det ska ligga i så att jag vet vad som är rimmligt när jag letar. Eller om det finns något likvärdigt.

2 kommentarer:

Emmas dagar sa...

Jag ska använda Drops Muskat, ett bomullsgarn. Det är inte melerat, men lite glansigt. Jag har inte provstickat ännu, men har för mig att det stämmer ungefär med beskrivning.

Linda sa...

Emmas dagar - OK, tack för tippset.