söndag 14 juni 2009

tant koftan och regnbågsjalen

Det blev bommulsgarn till koftan iallafall. Jag kände mig inte sugen på akrylgarnet jusstn nu. Det går inte så fort frammåt men den blir nog klar någon gång =)

Såhär blir det =)


Jag har även efter mycket gruvande repar upp hela mönsterrapporten på regnbågsjalen. Jag passade på igår eftermiddag när sonen sov middag och jag var någorlunda pigg. Jag har även bestämmt mig för att sticka mönstret i slätstickning istället för omvänd slätstickning som det ska vara egentligen, det kanske inte blir riktigt lika effektfullt men jag tror att det blir bra ändå. Då behöver jag inte hålla reda på aviga och räta maskor på baksidan utan kan sticka alla maskor avigt. Hoppas att det går bättre den här gången (eller rättare sagt hoppas att jag har vett att låta bli att toksticka när jag är trött)

1 kommentar:

Emma sa...

Tack! Hoppas att vi råkas snart igen. =)