torsdag 23 april 2009

Men hallå!

Jag tentapluggar och mellan varven stickar jag för att vila hjärnan. Just nu stickar jag på en sjal i självrandande regnbågsfärgat garn (Kauni effektgarn) När jag började sticka var garnet blått och sedan gick det över i grönt och borde sedan ha blivit gult-orange-rött MEN nej, mitt i det gröna blir det plötsligt rött!

såhär ska det se ut...


Kan man reklamera garn?

Uppdatering: Vid en närmare titt på nystanet visar det sig dessuom att den påskarvade garnänden randar åt anndra hållet dvs tillbaka mot blått som jag nyss stickat. Det betyder att jag inte kan klippa av den röda biten och nysta upp den tills jag kommer till grönt igen utan får börja om eller sticka ifrån utsidan av nystanet med risk för trassel

Dubbelmorr!

Uppdatering 2 Jag mailade MLI hobby och berättade om garnet och fick till svar att så ska det verkligen inte vara! De skickar ett nytt nystan i morgon. *glad* Det tycker jag är BRA kundbemötande!

Inga kommentarer: