söndag 5 april 2009

Syfestivalen och ullallergi

Jag har alltid trott att jag är allergisk mot ull och har därmed undvikit ullgarn och hållit mig till garner av akryl eller bommul och ärligt talat så är utbudet av de garnerna lite begränsat.

Efter att ha sett stickorrens hjärtesjal har jag börjat leta randigt garn utan större framgång (förutom i ull) men så besökte jag syfestivalen och passade då på att klämma och känna på lite olika garner och kom fram till att babyull och silkealpacka verkade inte klia nåvärst och dessutom så kan jag ju sticka saker som jag inte behöver ha direkt på huden bara händerna klarar av det. Så jag innhandlade lite grovt ullgarn som ska bli en värmande sjal till hösten och så hittade jag ett fint nystan silkesbandgarn som ska bli en scarf tror jag.




Inga kommentarer: