måndag 27 april 2009

Trasselsudd

Efter besvikelsen med min regnbågsjal och i väntan på nytt garnystan var jag ju tvungen att ha ett nytt projekt som jag kunde sticka på tåget till tentan så jag startade en annan sjal i ett grönmelerat bommulsgarn men det är inget roligt alls. maskorna är så hala så att jag har tappat maskor flera gånger och mönstret sysn inte något bra med det merlerade garnet.

Så, jag bestämde mig istället för att sticka en scarf i det rosa silkesbandgarnet från syfestivalen men det var ju i en härva så jag tänke att jag skulle nysta upp det först. Jag vet inte vad jag gjorde men det slutande med en stor trasselsudd som jag nu har ägnat en väldigt god stund med att trassla ut (och är inte klar ännu). Det är tur att det inte har benägenhet att få knutar eller trassla ihop sig så som ett ull eller akrylgarn skulle ha gjort *hemska tanke* Sedan kom posten och avin från MLI hobby med mitt nya kauni nystan *jippie*

2 kommentarer:

Anna sa...

Stickar du med bambu eller trästickor? Brukar bli mindre halt då.

Linda sa...

Anna - Jag stickar med trästcikor. Men garnet var knepigt. Jag har stickat med bommulsgarn tidigare och det har inte varit några problem.